|
|
Blog > Komentarze do wpisu
Eurowybory. Na kogo głosować?Ponieważ zupełnie szczerze uważam branie udziału w wolnych wyborach i głosowaniach za obywatelski obowiązek i, mimo że choć od lat mieszkam za granicą, to wciąż sprawy Ojczyzny nie są mi obojętne (przyznaję, że czasem, gdy czytam o polskiej polityce chciałbym aby mi zobojętniały...), zamierzam 7. czerwca udać się do najbliższej polskiej ambasady i oddać głos w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Tym bardziej, że sam – choć jestem świadom wielu unijnych wad, uważam się za euroentuzjastę. Ponieważ Polacy za granicą głosować będą na warszawską listę kandydatów, odrobiłem dzisiaj wyborczą pracę domową i sprawdziłem kto w stolicy ubiega się o euromandat. Przy okazji wziąłem też udział w zabawie proponowanej przez Latarnika Wyborczego. Należy odpowiedzieć na 20 pytań związanych z naszą wizją przyszłości Unii Europejskiej i polskiej w niej pozycji, po czym system porównuje te odpowiedzi z programami Komitetów Wyborczych i podaje do którego z nich jest nam ideologicznie najbliżej. Co się okazało? Otóż gdybym chciał się kierować tylko i wyłącznie ideologią i umiał nie brać pod uwagę historycznego bagażu politycznych ugrupowań, to 7. czerwca powinienem oddać głos na jakiegoś kandydata Sojuszu Lewicy Demokratycznej i Unii Pracy. Zdaniem latarnika nasza wizja Europy jest zgodna w aż 76 proc. Na drugim miejscu w rankingu zgodności znalazła się Platforma Obywatelska, mamy wspólne 70 proc. poglądów. Trzeci, z 65 proc. zgodnością jest Komitet Wyborczy Porozumienie dla Przyszłości – Centrolewica. Z kolei najadalej jest mi do poglądów, i tu już nie ma żadnej niespodzianki, Komitetów Wyborczych PiS, UPR, Prawicy Rzeczypospolitej i Libertasu. Nasza zgodność waha się od 25 do 15 proc. To i tak chyba za dużo... ;)
>Technorati tags: Eurowybory, polityka, Polska, Unia Europejska środa, 27 maja 2009, tierralatina
TrackBack
Eurowybory są 6 czerwca!
z Podróż na Południe
Ważne przypomnienie dla wszystkich tych, którzy 8211 tak jak ja 8211 w wyborach polskich przedstawicieli do Parlamentu Europejskiego , brać będą udział w obwodach utworzonych w naszych placówkach dyplomatycznych i konsularnych na terenie obu ... » Wysłany 2009/05/31 19:51:45
PO wyborach
z Podróż na Południe
Tak jak wcześniej zapowiadałem , w minioną sobotę , udałem się z wyborczą pielgrzymką do ambasady RP w Caracas . I byłem jednym z 38 Polaków, którzy tego dnia wzięli tam udział w Eurowyborach. Wbrew pozorom było to bardzo ciekawe doświadczenie ... » Wysłany 2009/06/09 08:41:40
Komentarze
warszawa78
2009/05/27 07:51:28
Ja mam zgodność 92% z Libertas :)
2009/05/27 07:58:00
@warszawa: To tez wcale mnie nie dziwi. Twoje polityczne poglady gdzies tam wychodza, od czasu do czasu, z Twoich blognotek. Zazwyczaj sie z nimi nie zgadzam, ale w sumie dobrze ze wszyscy nie myslimy tak samo... ;-)
Gość: Garnek z Neolitu, 85.189.148.19*
2009/05/27 09:51:51
Mi wyszlo 91% UPR, ku mojemu zaskoczeniu. Chociaz na wiekszosc pytan musialem odpowiedziec 'nie zgadzam sie' bo mimo ze wiele rozwiazan uwazam za korzystne forma 'jak najszybciej' mnie zniecheca - jak naszybciej znaczy na chybcika czyli byle jak). Z drugiej strony UPR to partia bylo nie bylo wolnosciowa a ja jestem przeciwny ograniczaniu imigracji spoza UE czy zamykaniu sie na Ukraine, Bialorus czy Turcje... Moze nie takie znowu zaskoczenie...
2009/05/27 14:03:19
Hmmm, mi też wyszło że powinnam zagłosować na SLD lub Centrolewicę (62%)!
A zgodność z Libertasem wyszła aż 30%? Hmmm, nie podoba mi się to! :)
Gość: Garnek z Neolitu, 85.189.148.19*
2009/05/27 14:21:12
Hmmm. MOze dlatego ze macie uprzedzenia w stosunku do danych partii... Byc moze czerpiecie o nich wiedze z prasy im nieprzychylnej lub pijar tych partii jest do duszy. Byc moze jednak (i ja caly czas przy tym obstaje) pytania ulozone sa za przeproszeniem do d***y. Ale z drugiej strony nie interesowalem sie za bardzo, jesli rzeczywiscie niektore parite uwazaja ze 'jak najszybciej' to znaczy ze sie z nimi nie zgadzam (uwazam ze wolno ale porzadnie). Z drugiej strony uwazam ze malzenstwa osob homoseksualnych oraz adopcja, aborcja, eutanazja itd. powinny byc u nas dopuszczone ale nie uwazam, zeby to UE nam powinna dyktowac standardy swiatopogladowe. I podejrzewam, ze wlasnie to robi ze mnie UPR-owca wzgeldnie Prawicowca Rzeczypospolitej. Coz, sa klamtwa, wielkie klamstwa i statystyki wynikajace ze zle ulozonych pytan.
2009/05/31 22:51:36
Kurcze, mi wyszło SLD w jakichś 80%. Poglądy mam...eee.. zdroworozsądkowe, ale żeby aż tak? :-) Skończy się na jakichś mniejszych złach, bo sensownych kandydatów w moim okręgu z żadnej listy nie ma...
2009/06/04 08:01:41
Jakie to ma znaczenie ,ktora partia i jakie osoby jak i tak za sznurki pociaga kto inny i gdzie indziej,a wybory to tylko pic na wode dla publiki i walka o stolki za zdaje sie 8 tys euro na lebka + prowadzenie biura.W normalnej pracy nigdy Ci ludzie nie byliby w stanie osiagnac takich dochodow.Kiedys bylam euroentuzjastka,ale mi przeszlo ,a jedynym politykiem ,ktory wedlug mnie ma jaja jest prezydent Czech-Klaus.Reszta tanczy jak im zagraja.Czy komuna czy kapitalizm czy pseudo demokracja czy neoliberalizm ,prowdza nas jak owce na rzez w tym samym kierunku-zniewolenia.A media dostarczaja igrzysk.Bo o chleb kazdy musi sie sam zatroszczyc.
2009/06/04 17:45:49
@tartaczek: No to tutaj roznimy sie zdecydowanie... :) Bo akurat Klaus jest dla mnie idiota jakich malo. Przy nim nawet nasz polski prezydent wyglada obiecujaco i rozsadnie... ;) I tez nie uwazam, ze wybory do pic i ze nie ma roznicy miedzy systemami. Wystarczy choc troche pomieszkac w Wenezueli aby sie przekonac jak wielki sa te roznice...
Gość: Piter, 154-tar-2.acn.waw.pl
2009/06/06 23:57:14
A ja zagłosuje na 8 Prawice Rzeczypospolitej myślę że to rozsądna alternatywa dla PIS i PO
Gość: Garnek z Neolitu, 85.189.148.19*
2009/06/08 10:37:46
Tierra. Mam wrazenie ze uwazasz go za idiote bo ma odmienne poglady od Ciebie. Albo wiedze o nim czerpiesz z nieprzychylnej mu prasy. Mialem z nim (i nie tylko) kiedys osobiscie do czynienia, kiedy pracowalem dla pewnej insytucji panstwowej zajmujacej sie intergracja europejska. Gosciu wywarl na mnie pirounujace wrazenie (choc byc moze to wina tlumacza (w sumie Walesa tez wypada intligentniej dzieki tlumaczowi)).
Inna sprawa ze kaczorow nienawidze, ale za idiotow ich nie uwazam. Bylo nie bylo to ONI nami rzadza, i jesli sa idiotami, nie swiadczy to dobrze o nas. A tak na marginesie - juz po wyborach wiec musze sie pochwalic ze moj kandydat wygral!!! 2009/06/09 09:00:18
@Garnek: Moj kandydat tez wygral, wlasnie napisalem o tym i generalnie o polskich Eurowyborach w Ameryce Lacinskiej stosowna notke.
Natomiast co do Klausa, to wcale tytulu idioty nie wypracowal sobie u mnie ani swym eurosceptycyzmem, ani politycznymi pogladami. Z pogladami mozna sie nie zgadzac, ale coz wybrali go demokratycznie, dyktatorem nie jest, wiec pewien szacunek mu sie nalezy. Nie, uwazam go za idiote bo nadal upiera sie, ze biale jest czarne, a dokladniej, ze zmiany klimatyczne to fikcja... Ja jestem jeszcze w stanie zrozumiec (z trudem), ze ktos twierdzi iz proces jest naturalny a udzial czlowieka jest w nim ograniczony. Nie zgadzam sie z tym, ale ok mozna o tym dyskutowac. Ale jak ktos, jak Klaus, uwaza ze nie ma zadnego ocieplenia i wszystko jest z klimatem ok, to sorry... jest idiota.
Gość: Ada, ip238.208-117-1.static.steadfast.net
2011/08/11 14:05:00
Oczywiście, że jest na kogo głosować. Ale dla tych, którym parę słów nie wystarczy (a wielu jest całkiem nieświadomych co się w Polsce dzieje) polecam najlepsze materiały, jakie istnieją w sieci, oto one:
1. gregory33.bloog.pl 2. markd.pl/afery-po 3. aferyprawa.eu |